Naušika z Větrného údolí (Kaze no tani no Naushika, 1984) - 90 %
Hayao Miyazaki je v tomhle filmu dospělejší, už jen proto, že se děj odehrává v postapokalyptickém světě, který byl zničen lidskou činností a jejich odpadem. Ano, je to ekologická agitka, ale kdyby byla každá ekologická agitace podána takovým způsobem, bylo by to parádní. Krásný příběh se skvělými grafickými nápady.
O velkou cenu (National Velvet, 1944) - 60 %
Když si chce jít malá holka za snem, tak je schopná dokázat cokoli, třeba i vyhrát závod, kde jsou jinak samí chlapi. Možná je to lehce naivní, ale díky mladinké Elizabeth a výbornému Mickeymu Rooneymu, je tenhle vesměs rodinný, který má ale dramatické prvky, docela snesitelný a ne nepříjemný.
Necrophobia (1995) - 60 %
Atmosférický, psychologický snímek, u kteréhosi notnou dávku krátké stopáže nejste ale vůbec jistí, o co vlastně jde. Filmu se ale musí nechat, že je natočen se zručností, která zastírá, že nebylo dostatek finančních prostředků. Režisér ví, jak natočit scénu, která je znepokojivá, anebo dokonce i nepříjemně strašidelná.
The Sense of an Ending (2017) - 60 %
Herecky velmi povedený snímek, který stojí především na výkonech starší generace. Jim Broadbent a Charlotte Rampling ale předvádějí skvělé výkony, kdy hlavně Jim Broadbent ukazuje, jak je schopným hercem a že si každou roli zaslouží, protože do nich vždy dává všechno. Platí to i pro tohle zajímavé drama.
My, zázračné děti (Wir Wunderkinder, 1958) - 70 %
I na druhou světovou válku je možné se dívat s nadhledem anebo alespoň s lehkým humorem. A pokud ne přímo na druhou světovou válku, tak na příchod nacismu a jeho důsledky. Snímek "My, zázračné děti" ukazuje, jak mohou dějiny měnit osudy dvou dříve přátel, ale postupně spíše dvou osob, které se vzájemně nesnáší.
Žádné komentáře:
Okomentovat