Když Harry potkal Sally (When Harry Meet Sally..., 1989) - 60 %
Je to hodně fajn romantická komedie hlavně v tom, že ta romantika je zde upozaděna a herci dostávají prostor pro to, aby se převedli a hlavně aby se jim dařilo skvěle provést některé vtipy. Přesto mě ten film prostě nedokázal nadchnout, celou dobu jsem si říkal, že je to fajn. Fajn, ale nic moc víc.
Spotlight (Spotlight, 2015) - 100 %
Neskutečné překvapení v tom, jak je snímek natočen se skvělými hereckými výkony, kde na sebe ale herci zbytečně neupozorňují, ale hrají tak, aby vyniklo neskutečně silné téma, které ukazuje zkaženost společnosti, primárně americké a jejího začlenění víry do života. Ale tohle je možné vztáhnout i na jiná témata. Jestli by si nějaký film zasloužil Oscara, tak právě "Spotlight".
Joy (Joy, 2015) - 40 %
Je mi líto, Jennifer Lawrenci i Robert De Niro, a vlastně i ostatní, zde mohou hrát, jak chtějí, ale tenhle film mi přišel - až na posledních pár minut jako neskutečná hloupost. Proč mám sakra fandit ženské, která prodává v rámci telemarketingu? Nemůžu si pomoct, ale americký sen prostě nemiluji a tohle není jeho kritika, naopak jeho zbožňování, i když trochu přece jen pokřivené. Jinak by to ale mohlo být i zábavné.
Sázka na nejistotu (The Big Short, 2015) - 90 %
"Sázka na nejistotu" má zajímavou formu, to se mu musí nechat. Vlastně nejen formu, je to skvělý film, ale v porovnání se "Spotlightem", který mi přišel tak nějak podobný v tom investigativní zaměření, i když je každý film jiný, mi "Spotlight" přišel ještě údernější. Snad tím, že tam není takový důraz na herce, ale na téma. I v tomhle případě je téma ale silné a vy si uvědomíte, jak jsou lidé pitomí a jaké jsou to svině. Tohle je na pořádnou depku z toho, jak se všechno hroutí, mi se na to díváme, a pak to necháme hroutit znovu.
Dekalog IV (Dekalog, cztery, 1988) - 70 %
Rozhodně to není díl, který budu považovat za nejlepší, ale když jsem se na to koukal a sledoval jsem to téma, tak jsem si říkal, že je to docela odvážné, ale zároveň jsem si říkal, že by bylo možné pojmout to i trochu jinak. Přesto z toho Kieślowski vyšel tak, aby měl chytrý film a ne nějaký fetiš pro nadšence.
Žádné komentáře:
Okomentovat