Znovuzrození (Seconds, 1966) - 80 %
Velmi temný film o tom, že i když člověka život nebaví, i když chce víc a chce si splnit sny, nemusí to být nutně to, co dosáhne, protože někdy jsou v cestě překážky, které nechápe a nevidí je. Tady ani tak nejde o překážky jako o temnotu, která se vine lidskou společností a která je zastupována jedinci i skupinami. Černobílá snímku hodně pomáhá.
Kingsman: Tajná služba (Kingsman: The Secret Service, 2014) - 80%
Hodně jsem se na tenhle film těšil a možná jsem byl trošinku zklamaný, ale to jen proto, že očekávání byla příliš vysoká. Colin Firth na druhou stranu moje očekávání naprosto předčil, protože jeho scéna v kostele je naprosto geniální, ale tak ona vyniká v celém filmu. Příběh má šmrnc, má pořádný drive, je místy pěkně drsný a prostě cool. Jestli takhle má vypadat moderní špionážní film, jsem velmi spokojený.
Babes in Arms (1939) - 80 %
Tvůrce Busby Berkeley byl prostě jednou z největších osobností muzikálu celé filmové éry. "Babes in Arms" je celkově spíše pozitivním filmem, i když se nějakým těm vážnějším tématům úplně nevyhýbá a snaží se je trochu řešit. Mickey Rooney a Judy Garland si skvěle sedli a moc dobře se na ně dívá.
Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933) - 100 %
Je až neuvěřitelné, jak snadný byl pro Fritze Langa přechod z němého filmu na zvukový. Jako kdyby ten zvukový film natáčel celý život. V první scéně máte pocit, že pojetí zvuku a filmu ještě není ono, ale pak si uvědomíte, že všechno je záměr a ty zvuky na vás dolehnou stísněně. Zápletka je trochu béčková, ale to bych rozhodně neviděl jako negativum. Je to prostor pro úchvatné efekty, které by jako digitální rozhodně nemohly vypadat lépe.
Martin Scorsese v roli průvodce americkým filmem (A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies, 1995) - 100 %
I když dávno milujete film a je pro vás něčím důležitým, s Martinem Scorsesem si tuhle lásku můžete uvědomit naplno. Věnuje se filmu od jeho počátků až do 60. let a dělá tak se skutečnou láskou, která se přenese i na vás. Filmy si podobnou pozornost zaslouží, protože je to něco, co nás ovlivňuje, co nás provází, co nás vysvětluje. A Martin Scorsese to podává cestou, která je úchvatná.
Žádné komentáře:
Okomentovat