úterý 21. dubna 2015

Hercule Poirot: Záhada španělské truhly, Špalíček, Pyramida boha slunce, Staré pověsti české, Petrolejový princ


Hercule Poirot: Záhada španělské truhly (Agatha Christie's Poirot: The Mystery of the Spanish Chest, 1991) - 80 %
Vidět Poirota tančit je sám o sobě zážitek, ale tady je k tomu ještě zajímavý, poměrně drsný příběh o jednom zabití. Smrt ve španělské truhle rozhodně patří k těm hnusnějším, které se v sérii vyskytují, navíc je zde zobrazena až překvapivě názorně, i když stále je hlavní důraz dán na fantazii diváka. Zápletka je příjemně zamotaná.

Špalíček (1947) - 70 %
Krásná ukázka Trnkovy animace pro děti, ale nejen pro ně. Bohužel mám nějaký odpor k venkovskému prostředí v tom smyslu, jak je zde prezentováno a trochu mi to celý dojem kazí. Nejvíce se mi líbil hned první příběh, "Masopust", který mě doslova uhranul svou hudební stránkou. Ta mě opravdu dostala.

Pyramida boha slunce (Die Pyramide des Sonnengottes, 1965) - 70 %
Vůbec ne špatné pokračování filmu "Poklad Aztéků". Má to pořád dobré postavy, je to napínavé a navíc je zde skrytý poklad, ke kterému je možné se dostat pouze určitým způsobem. Musím říct, že tohle se mi prostě líbí a moje dobrodružná dětská duše to má pořád ráda. Lex Barker je zde upozaděn jinými, zábavnějšími herci.

Staré pověsti české (1952) - 90 %
Pokud by se někdo chtěl seznámit se starými pověstmi českými, tohle není asi úplně nejlepší volba, protože film je více umělecký než popisný a z těch příběhů toho zase tolik chytnout nelze. Jednotlivé obrazy jsou ale prostě krásné a Jiří Trnka se nechal pohltit umělcem v sobě a podává příběh, který je nádherným splynutím s přírodou a s historií.

Petrolejový princ (Der Ölprinz, 1965) - 70 %
On je to strašně jednoduchý film, ve kterém se opakují motivy z předchozích filmů, ale ten Petrolejový princ je tak jednoduchý padouch, zákeřný a šmejdský, že prostě nejde než přijmout tuhle jednoduchou hru dobra a zla a prostě si ji užít. Surehand je sympaťák a Vinnetou jakbysmet. Tohle nostalgické vzpomínání mě prostě baví.

Žádné komentáře:

Okomentovat