Útěk v řetězech (The Defiant Ones, 1958) - 80 %
Výborný film o tom, že na předsudcích prostě vůbec nezáleží, protože lidé mají společné mnohem víc, než mají rozdílného. Rasismus je prostě hloupost, ale očividně to některé lidi drží nad vodou. Tony Curtis a Sidney Poitier nehrají úplně krásné postavy, jsou to zločinci a oba se tak představují, ale stejně se hodně rychle přidáte na jejich stranu.
Birdman (Birdman, 2014) - 70 %
Jako ta forma je úchvatná, i když jsem si na ní musel hodně zvykat, ale nakonec mě to stejně nedostalo natolik, abych před filmem padnul na kolena. Jsou tu skvělé scény, skvělé záběry, z některých herců dostal Iñárritu neskutečné výkony (Keaton, Galifianakis), ale stejně i po několika hodinách od zhlédnutí zůstávají smíšené pocity.
Lady for a Night (1942) - 35 %
Jako že mám Johna Waynea hodně rád, tak tenhle snímek mi nesedl. Nutno ale říct, že to vůbec nebylo kvůli němu, ale kvůli scénáři, který je prostě špatný. Celou dobu sledujeme něco, co se v posledních deseti minutách promění v kriminální drama, jež není ani trochu dobře zrežírováno. Nakonec ona ani ta romance, ani komedie nejsou velkou doménou tohoto filmu, který si asi celkem právem zaslouží zapomenutí.
Jeden hot a druhý čehý (La zizanie, 1978) - 70 %
Tady se sešla skvělá dvojice. Louis de Funès a Annie Girardot jsou skvělí manželé, přesně takoví, kteří mohou dělat podobné skopičiny. Z hlediska scenáristického je zde naprosto skvělé využití jejich filmového domu. Kropení záhonu je prostě skvělý nápad. A to jsme v podstatě pořád na začátku. Film v podstatě neustále graduje a skáče z nápadu na nápad.
Old Shatterhand (Old Shatterhand, 1964) - 70 %
Krásná a naivní ukázka toho, jak je bílý muž zlý a jak jsou rudoši vázáni svými zákony. Vinnetou je zde celkem málo, hodně je zaměřeno na Old Shatterhanda, což evokuje i název, ale na konci to není ani jeden, kdo vítězí, ale nakonec je to lidská hloupost, která naštěstí nezajde až tak daleko. Trochu rozvláčné, ale jsou zde dobré postavy.
Žádné komentáře:
Okomentovat