sobota 28. března 2015

Gigi, Hon na ponorku, Grand restaurant pana Septima, The Hunters, Vinnetou


Gigi (Gigi, 1958) - 45 %
Musím říct, že mě až překvapilo, jak jednoduchý film někdy může získat 9 Oscarů- Jedná se o muzikál, který vyniká hlavně krásnou výpravou a kostýmy a... a to je vlastně všechno. Příběh je nesmírně jednoduchý, roztahaný a postavy nejsou nijak skvěle napsané. Prostě jen příliš dlouhý milostný příběh o tom, co se kdysi stalo v Paříži.

Hon na ponorku (The Hunt for Red October, 1990) - 55 %
Strašná škoda, že ta ponorka nebyla trochu víc využita jako klaustrofobní prostředí, protože tím pro mě vždycky bude. Sean Connery je jako Rusák dobrý, ale jeho castingový výběr je pro příběh prostě špatný, protože ono je pak všechno tak nějak jasné a čeká se jen na to, jak vlastně dojde k finále v duchu konce Studené války.

Grand restaurant pana Septima (Le grand restaurant, 1966) - 65 %
Tohle je snímek, který má docela šílenou zápletku, jejíž vyústění ale přece jen není až tak nečekané, jak by bylo pro celý film záhodno. Louis de Funès je dobrý hlavně v tom smyslu, že není tím, kdo děj ovládá, ale je většinu filmu tím, kdo je postrkován. Krásně se celou dobu potí a opět ukazuje svůj komediální potenciál.

The Hunters (2013) - 20 %
Podobné filmy asi táhnou, ale i když tohle na první pohled vypadá hezky, je to ve skutečnosti jen levný film natočený dobrou kamerou. Chřestění zmijí je jen jeden z mála prvků, které tady nesedí. Mám rád filmy, kde jde o poklad, tajemství, apod., ale tady je to všechno podáno polopaticky, nudně a neskutečně střídmě, že mě to prostě nedokázalo ani trochu nadchnout. Snad jen ta Alex Vega potěšila.

Vinnetou (Winnetou - 1. Teil, 1963) - 90 %
Tohle je klasika, kterou mám prostě rád. To, jak se Vinnetou a Old Shatterhand dají dohromady, je prostě ikonické a je to krásná ukázka toho pravého přátelství. Navíc je v tom spousta emocí, které jako malý kluk pořádně prožíváte. Pravda, jako dospělý už tolik ne, ale to je prostě jenom tím, že to člověk tak dobře zná. Tohle je prostě krásná dobrodružná klasika.

Žádné komentáře:

Okomentovat