Tak tohle je animace, která rozhodně nesedne každému a je to důvod, proč jsem již při různých příležitost, některé filmy od Jiřího Trnky označil za celkem děsivé. To publikum, které se objevuje v několika prostřizích, ať už statické nebo tleskající, je skutečně jak z hororu. Rozhodně ale musím ocenit, že se Jiří Trnka pustil i do této vizuálně těžko uchopitelné a divácky přívětivé animace. Ukazuje tak možnosti takových filmů, které nejsou malé, záleží jen na představivosti.
Parkland (2013) - 50 %
No, jestli Zac Efron zachraňoval Kennedyho, asi je jasné, kde se stala chyba. Ale vážně. Po padesáti letech si Američané připomínají smrt muže, jehož přežití by asi podle všeho mohlo změnit svět. Nevíme, nedošlo k tomu. JFK bude věčným tématem. Film má skvělé obsazení a místy výborné herecké výkony, ale když se podívám na záznam, který se v podstatě náhodou podařilo zachytit Abrahamu Zapruderovi, záznam, který zachycuje to, jak byl JFK postřelen, mrazí mě mnohem víc z toho, jak jsou lidé bestiální a co jsou schopni udělat. Film vyniká snahou zachytit události, které normálně lidé vidět nemohli. To se mu daří, ale je to vlastně jen vzpomínka na děsivý čin.
Peeples (2013) - 40 %
Klasický rámec - chlap se zamiluje do ženské, která má trochu pedantského otce, který jen tak někoho nepřijme. Chlap se tak musí tatíkovi představit a na tom stojí celá zápletka. Craig Robinson je celkem vtipný, stejně tak je ale v některých případech otravný. "Peeples" je obyčejná romance, která ničím nepřekvapí. Kerry Washington je příjemným zpestřením, protože je to prostě kočka. Jinak se ale jede v zajetých kolejích. Pozitivem je fakt, že se většinou moc nepřehrává, což bývá problém černošských komedií. Za tohle rozhodně nějaký ten plusový bodík. I tak to na víc jak 40 % nevydá.
Plush (2013) - 25 %
Catherine Hardwicke se nám pořád snaží dokázat, že v téměř 60 letech je schopna natáčet filmy o mladých pro mladá ať už je to žánr dramatu, pohádky, upíří romance anebo thrilleru. Chce, aby její filmy vypadaly sexy, drsně, drze, mladě. Emily Browning opět vypadá jako panenka, celá umělá. Hardwicke si myslí, že vidí do duše mladých, ale vlastně sama neví, co chce vyprávět. Zpověď dnešní doby, anebo jen rádoby stylizovaný thriller? Krásná ukázka moderního kýče, který si hraje na moralitu, ale sám netuší, co to morálka je. Chce ukazovat úpadek a sám je takovým. Chce ukazovat naději, ale přitom ji šroubuje na hloupý děj.
Bílá spona (1960) - 40 %
Je vidět, že se Frič místy snažil pojmout snímek trochu americky, bohatě, což je patrné i na významu hudební složky, která inklinuje ke 30. létům, ale napětí tomuhle snímku strašně chybí. Jsou zde scény, které upomínají na Fritze Langa, ale celý případ je takový hloupoučký. Asi by se dalo mluvit o českém noir, ale přece jen by u toho byla nutná mírná nadsázka. Krátké a místy přece zdlouhavé, některé dialogy jsou nesmyslně šroubované.
Peeples (2013) - 40 %
Klasický rámec - chlap se zamiluje do ženské, která má trochu pedantského otce, který jen tak někoho nepřijme. Chlap se tak musí tatíkovi představit a na tom stojí celá zápletka. Craig Robinson je celkem vtipný, stejně tak je ale v některých případech otravný. "Peeples" je obyčejná romance, která ničím nepřekvapí. Kerry Washington je příjemným zpestřením, protože je to prostě kočka. Jinak se ale jede v zajetých kolejích. Pozitivem je fakt, že se většinou moc nepřehrává, což bývá problém černošských komedií. Za tohle rozhodně nějaký ten plusový bodík. I tak to na víc jak 40 % nevydá.
Plush (2013) - 25 %
Catherine Hardwicke se nám pořád snaží dokázat, že v téměř 60 letech je schopna natáčet filmy o mladých pro mladá ať už je to žánr dramatu, pohádky, upíří romance anebo thrilleru. Chce, aby její filmy vypadaly sexy, drsně, drze, mladě. Emily Browning opět vypadá jako panenka, celá umělá. Hardwicke si myslí, že vidí do duše mladých, ale vlastně sama neví, co chce vyprávět. Zpověď dnešní doby, anebo jen rádoby stylizovaný thriller? Krásná ukázka moderního kýče, který si hraje na moralitu, ale sám netuší, co to morálka je. Chce ukazovat úpadek a sám je takovým. Chce ukazovat naději, ale přitom ji šroubuje na hloupý děj.
Bílá spona (1960) - 40 %
Je vidět, že se Frič místy snažil pojmout snímek trochu americky, bohatě, což je patrné i na významu hudební složky, která inklinuje ke 30. létům, ale napětí tomuhle snímku strašně chybí. Jsou zde scény, které upomínají na Fritze Langa, ale celý případ je takový hloupoučký. Asi by se dalo mluvit o českém noir, ale přece jen by u toho byla nutná mírná nadsázka. Krátké a místy přece zdlouhavé, některé dialogy jsou nesmyslně šroubované.
Žádné komentáře:
Okomentovat