Osobně se mi líbí pojetí téhle filmové série. Jedná se o soubor deseti filmů, kdy jejich délka je různorodá od čtvrt hodiny až po hodinu. Filmy byly promítány v letech 1915 a 1916 a je na nich poznat, že se nejedná o něco, co by zapadlo. Jako milovník komiksu mohu s klidem říct, že přesně takové filmy jako "Les Vampires" inspirovaly dobrodružné příběhy, kde se to jen hemží zloduchy, tajnými místnostmi a chodbami, úkladnými vraždami, apod. Vždyť takové odkazy je možné nalézt v literatuře často a nechybí ani v takových komiksech jako "Neobyčejná dobrodružství Adély Blanc-Sec" nebo "Tintinova dobrodružství". Jsou zde převleky, záměny, temné postavy, zápletky přitažené za vlasy a všechno to naprosto dokonale funguje. Ano, je to místy trochu groteskní a přehrávané, chybí tomu nějaké pořádné rozuzlení, ale když v pátém filmu vidíte, jak se Vampires pohybují mezi lidmi, kteří všichni byli omámeni do bezvědomí, je v tom něco silně nepříjemného. Humor a thriller se zde spojují v kombinaci, která je úžasná. Škoda, že se pro filmy vžil formát, kdy celovečerák je hodina a půl více. Takové série kratší filmů by měli také své kouzlo. Očividně ale musíme standardizovat. Škoda.
Diana (Diana, 2013) - 20 %
Kdo chtěl co tímhle snímkem dokázat? To někomu došlo, že už se na Dianu zapomíná, tak je potřeba natočit film o tom, jak byla vlastně bláznivě zamilovanou holkou, která se změnila ve stíhačku a využívala paparazzi k tomu, aby na ní její vyhlídnutý žárlil? Neskutečně ubohá snaha o umělecký film, kterého má být dosaženo nesmyslnými pohyby kamery, stejně jako 50 % zbytečných scén. Jako kdyby se Oliver Hirschbiegel dlouho díval na poslední filmy Terrence Malicka a zjistil, že jinak než pomalu a bez smyslu ani nejde natáčet. A jako, že mám Naomi rád, tak její příšerný akcent a bezkrevné herectví mě opravdu nedojaly. Ach jo...
Delfíni a velryby 3D: Tuláci oceánů (Dolphins and Whales 3D: Tribes of the Ocean, 2008) - 50 %
Když jsem tenhle film viděl před tmi několika lety v IMAXu, čekal jsem asi trochu větší odvaz, trochu zajímavější záběry. To jsem bohužel nedostal a je to celkem obyčejný dokument, který se nám snaží ukázat život pod vodou s tím, že to 3D místy vypadá celkem dobře, ale to je tak asi všechno. Vizuálně pěkné, ale v ničem převratné.
Vánoční skřítek (Elf, 2003) - 20 %
Ze začátku je zde hodně vtipů, které jednoduše vycházejí z toho, že je zde všechno z toho pohledu, že Santa a skřítci opravdu existují. Je to zábavné, ale je vidět, že s tím nikdo neměl moc práce. Jon Favreau dokazuje, že jeho úspěch ohledně série "Iron Mana" prostě nebyl v tom, že je dobrým režisérem, ale v tom, že měl štěstí na sérii, na spolupracovníky a hlavně na to, že komiksové adaptace letí, a to hlavně ty marvelovské, které si kolem sebe budují rozsáhlý svět. "Elf" je jen ukázkou Favreauovi průměrnosti, kdy není ani schopný jakkoli zajímavě zvládnout vánoční příběh, a to i přesto, že má po ruce skvělé herce. Hrozný brak a kýč, který má všechny nedostatky vánočních filmů - hloupost, patos, blbé postavy, zbytečná romance, atd. Uf, příšerné.
Dnes o půl jedenácté (1949) - 60 %
Zase si trochu rozšiřuji obzory ohledně českého filmu, a tak jsem se dostal i k tomuhle, pro mě dříve naprosto neznámému kousku. Vzhledem k době a filmům, které se natáčely v zahraničí, je tohle v podstatě český noir snímek, který má kriminální zápletku klasického ražení, která ale bohužel prostředím trochu ztrácí na vážnosti, i když se autoři o noirové prostředky snaží. Bohužel zde není žádný hrdina, který by snímku vládl. Takhle je to pořád jen takové maloměstské pátrání, kterému rozměr dává hudba, která se snaží gradovat nějaké ty rádoby napjaté scény. V rámci atmosféry to celkem funguje, ale druhá polovina je přece jen slabší a celkem nudná. Na druhou stranu, pořád mám pocit, že na svou dobu a na to, že si Češi hrají s žánrem, který není jejich klasický a který místy stále evokuje filmy pro pamětníky, nakonec vznikl film, který si rozhodně nadprůměrné hodnocení zaslouží.
Dnes o půl jedenácté (1949) - 60 %
Zase si trochu rozšiřuji obzory ohledně českého filmu, a tak jsem se dostal i k tomuhle, pro mě dříve naprosto neznámému kousku. Vzhledem k době a filmům, které se natáčely v zahraničí, je tohle v podstatě český noir snímek, který má kriminální zápletku klasického ražení, která ale bohužel prostředím trochu ztrácí na vážnosti, i když se autoři o noirové prostředky snaží. Bohužel zde není žádný hrdina, který by snímku vládl. Takhle je to pořád jen takové maloměstské pátrání, kterému rozměr dává hudba, která se snaží gradovat nějaké ty rádoby napjaté scény. V rámci atmosféry to celkem funguje, ale druhá polovina je přece jen slabší a celkem nudná. Na druhou stranu, pořád mám pocit, že na svou dobu a na to, že si Češi hrají s žánrem, který není jejich klasický a který místy stále evokuje filmy pro pamětníky, nakonec vznikl film, který si rozhodně nadprůměrné hodnocení zaslouží.
Žádné komentáře:
Okomentovat