Podle vzpomínek bych tomu dal tak 65 až 70 %, ale když jsem tuhle dnes již klasickou romantiku viděl znovu, nemůžu si pomoct, má prostě neskutečné kouzlo. Renée, jako že ji moc nemusím, je zde naprosto skvělá, což je podpořeno vlastně všemi herci, kteří se ve filmu objeví, i když Hugh a Colin rozhodně vedou. Tohle je jednoduše film, na který se dá koukat jednou za rok a pořád ho budete mít stejně rádi. Anebo ho budete stejně nesnášet. Já ho mám stejně rád.
Červený drak (Red Dragon, 2002) - 60 %
Novější zpracování knihy Thomase Harrise, které osobně považuji za horší, než to z roku 1986. Příběhově i atmosférou mi více sedělo to staré provedení, které je tak nějak drsnější. Nemyslím v jednotlivých scénách, ale jako celek. Nový "Červený drak" se snaží být moc jako "Mlčení jehňátek", ale nedaří se mu to, protože jediné, co vyniká, jsou herecké výkony, opět v čele s Anthonym Hopkinsem a snaživým Edwardem Nortonem.
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964) - 100 %
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964) - 100 %
Tohle je film, který mě fascinoval už jako dítě. Líbilo se mi, že je to vlastně parodie na western, líbila se mi hra s barvami a naprosto mě dostávaly postavy. Dneska ocením i skvělý humor, který mě dokáže rozesmát, ale nakonec i hudební čísla. Koneckonců, tohle jsou písně, které člověk zná a pamatuje si je, snadno si je spojí s tímto filmem. A ty hlášky! Geniální ukázka toho, jak jsme dokázali tvořit výborné parodie. Něco, co už v současné době nedokážeme. Strašná škoda.
Ip Man (Yip Man, 2008) - 80 %
Kromě toho, že má snímek silný politický podtext a vrací se k událostem, které znamenaly pro Čínu velkou historickou ránu, je to skvěle spojeno s kung-fu filmem, a to kung-fu filmem toho nejlepšího ražení. Pokud se týká choreografie, tak z posledních let se najde celkem málo filmů, které by se mohly pyšnit podobnými scénami. Ty údery místy skutečně bolí. Jako kdyby se vrátila stará dobrá hongkongská škola. Silné drama, i když přece jen trochu prvoplánové, ale hlavně výborný akční film s úžasnými bojovými scénami.
7 dní hříchů (2012) - 40 %
Je vidět, že se snímek snaží upozornit na celkem komplikovanou dobu. Je pravdou, že těsně po válce se Češi chovali skutečně jak bestie. Nechci to chování omlouvat ani kritizovat. Nezažil jsem dobu, nezažil jsem válku. I když si myslíme, že víme, jak bychom se zachovali, s jistotou to nevíme nikdy, pokud se nám to skutečně nestane. Ale místo toho, aby tvůrci filmu natočili něco skutečně silného, děsivého, odrážejícího dobu a jednotlivé události, ať už z toho, nebo onoho pohledu, rozhodli se o podivnou romanci na pozadí historických událostí. Žádný odraz doby, žádná snaha o vysvětlení, ale prostě jenom snaha jednoho muže zase vidět svojí ženu. V tomhle případě poměrně úsporné herectví většiny aktérů příliš nefunguje. Kam se sakra poděly emoce?
Ip Man (Yip Man, 2008) - 80 %
Kromě toho, že má snímek silný politický podtext a vrací se k událostem, které znamenaly pro Čínu velkou historickou ránu, je to skvěle spojeno s kung-fu filmem, a to kung-fu filmem toho nejlepšího ražení. Pokud se týká choreografie, tak z posledních let se najde celkem málo filmů, které by se mohly pyšnit podobnými scénami. Ty údery místy skutečně bolí. Jako kdyby se vrátila stará dobrá hongkongská škola. Silné drama, i když přece jen trochu prvoplánové, ale hlavně výborný akční film s úžasnými bojovými scénami.
7 dní hříchů (2012) - 40 %
Je vidět, že se snímek snaží upozornit na celkem komplikovanou dobu. Je pravdou, že těsně po válce se Češi chovali skutečně jak bestie. Nechci to chování omlouvat ani kritizovat. Nezažil jsem dobu, nezažil jsem válku. I když si myslíme, že víme, jak bychom se zachovali, s jistotou to nevíme nikdy, pokud se nám to skutečně nestane. Ale místo toho, aby tvůrci filmu natočili něco skutečně silného, děsivého, odrážejícího dobu a jednotlivé události, ať už z toho, nebo onoho pohledu, rozhodli se o podivnou romanci na pozadí historických událostí. Žádný odraz doby, žádná snaha o vysvětlení, ale prostě jenom snaha jednoho muže zase vidět svojí ženu. V tomhle případě poměrně úsporné herectví většiny aktérů příliš nefunguje. Kam se sakra poděly emoce?
Žádné komentáře:
Okomentovat