Jsem velmi rád, že si Ben Affleck ještě poměrně brzy uvědomil, že není tak dobrým hercem, ale že by mohl mít nadání na jiné profese ve filmovém byznysu. Již v roce 1998 zjistil, že má talent na scénáře, protože spolu s Mattem Damonem získal Oscara za scénář k filmu "Dobrý Will Hunting". Co překvapilo asi celý svět ještě trochu víc, to byla skutečnost, že Ben je skvělý režisér. Dokázal to hned prvním filmem "Gone Baby Gone", ještě více pak zazářil snímek "Město", ale asi nejvíce, když se konečně vydal z města i jinam, překvapil kritickou i diváckou obec filmem "Argo".
Američané jsou známí především tím, že když jde o jejich občany, starají se o ně skutečně skvěle. Když nějaký uvízne v cizině, je unesen, nebo nedejbože je držen jako rukojmí při vyjednáváních, Spojené státy americké udělají skoro všechno proto, aby takové lidi zachránili a dostali zpět do rodné země. Ve snímku "Zachraňte vojína Ryana" jsme viděli, jak absurdní to někdy je. Pro záchranu jednoho vojáka jsou ochotni obětovat více mužů. Logika tu trochu schází, ale jako gesto, jako symbol je to naprosto dokonalé. Něco podobného se událo i okolo filmu "Argo".
O jakém filmu "Argo" konkrétně mluvím? Tak samozřejmě o tom, o kterém je Affleckův film "Argo". Asi trochu vysvětlení. Na konci 70. let Íránci zajali několik Američanů a chtěli vyjednávat o jejich propuštění. Šest Američanů uprchlo a skrývalo se v Íránu. Právě tyhle se Američané rozhodli zachránit, protože zjistili, kde jsou skryti. Na kanadské ambasádě. Panovala otázka, jak je dostat ze země, kde Američany zrovna nemilují. Vojenský útok nepřipadal v úvahu, to došlo i Američanům. Co ale vymyslet dál? A tak jeden z tajných agentů přišel se šíleným nápadem. Pojede do Íránu pod zástěrkou, že točí film a šest uprchlíků budou členové jeho štábu. Nějak se mu podaří jim zajistit nové identity a přesvědčit íránské úřady, že to jsou Kanaďané a že přiletěli teprve včera, s ním. Aby všechno vypadalo věrohodně, skutečně se najali lidé z branže, aby připravili materiály a aby to vypadalo, že se film skutečně bude natáčet. Ano, zní to opravdu šíleně, ale tohle všechno se skutečně stalo a záchranná akce pod zástěrkou natáčení filmu proběhla.
Ben Affleck opět ukázal, že je režisérem, který ví, co dělá. Ví, jaký záběr chce natočit, a i když zvrat ve filmu vyznívá trochu jako klišé, je tak schopný, aby to podal způsobem, který diváka nenaštve, ale naopak, nadchne ho. Poslední půl hodinu jsem seděl k filmu naprosto přikovaný k filmu a jen s napětím čekal, jak to dopadne. Natočit film tak, aby zaujal, i když poměrně jasně víte, jak to dopadne, to je skutečně umění. "Argo" je příběhem, který k vám mluví. Mluví k vám jazykem, který je srozumitelný. I když budete mít chvílemi pocit, že si z vás tvůrci utahují, všechno je to vážně, navíc se skvělými hereckými výkony. A to včetně Afflecka, který se už podruhé obsadil do hlavní role vlastního filmu. Navíc se mu povedlo, nebýt patetický. Alespoň ne tolik, jak to Američané umí. v závěrečných titulcích se navíc pálí americká vlajka. Tohle si každý nedovolí, i když na záznamu ji nepálí Američan, ale Íránec.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete vidět, co všechno Amerika udělá pro záchranu svých lidí něco nevšedního.Američané jsou známí především tím, že když jde o jejich občany, starají se o ně skutečně skvěle. Když nějaký uvízne v cizině, je unesen, nebo nedejbože je držen jako rukojmí při vyjednáváních, Spojené státy americké udělají skoro všechno proto, aby takové lidi zachránili a dostali zpět do rodné země. Ve snímku "Zachraňte vojína Ryana" jsme viděli, jak absurdní to někdy je. Pro záchranu jednoho vojáka jsou ochotni obětovat více mužů. Logika tu trochu schází, ale jako gesto, jako symbol je to naprosto dokonalé. Něco podobného se událo i okolo filmu "Argo".
O jakém filmu "Argo" konkrétně mluvím? Tak samozřejmě o tom, o kterém je Affleckův film "Argo". Asi trochu vysvětlení. Na konci 70. let Íránci zajali několik Američanů a chtěli vyjednávat o jejich propuštění. Šest Američanů uprchlo a skrývalo se v Íránu. Právě tyhle se Američané rozhodli zachránit, protože zjistili, kde jsou skryti. Na kanadské ambasádě. Panovala otázka, jak je dostat ze země, kde Američany zrovna nemilují. Vojenský útok nepřipadal v úvahu, to došlo i Američanům. Co ale vymyslet dál? A tak jeden z tajných agentů přišel se šíleným nápadem. Pojede do Íránu pod zástěrkou, že točí film a šest uprchlíků budou členové jeho štábu. Nějak se mu podaří jim zajistit nové identity a přesvědčit íránské úřady, že to jsou Kanaďané a že přiletěli teprve včera, s ním. Aby všechno vypadalo věrohodně, skutečně se najali lidé z branže, aby připravili materiály a aby to vypadalo, že se film skutečně bude natáčet. Ano, zní to opravdu šíleně, ale tohle všechno se skutečně stalo a záchranná akce pod zástěrkou natáčení filmu proběhla.
Ben Affleck opět ukázal, že je režisérem, který ví, co dělá. Ví, jaký záběr chce natočit, a i když zvrat ve filmu vyznívá trochu jako klišé, je tak schopný, aby to podal způsobem, který diváka nenaštve, ale naopak, nadchne ho. Poslední půl hodinu jsem seděl k filmu naprosto přikovaný k filmu a jen s napětím čekal, jak to dopadne. Natočit film tak, aby zaujal, i když poměrně jasně víte, jak to dopadne, to je skutečně umění. "Argo" je příběhem, který k vám mluví. Mluví k vám jazykem, který je srozumitelný. I když budete mít chvílemi pocit, že si z vás tvůrci utahují, všechno je to vážně, navíc se skvělými hereckými výkony. A to včetně Afflecka, který se už podruhé obsadil do hlavní role vlastního filmu. Navíc se mu povedlo, nebýt patetický. Alespoň ne tolik, jak to Američané umí. v závěrečných titulcích se navíc pálí americká vlajka. Tohle si každý nedovolí, i když na záznamu ji nepálí Američan, ale Íránec.
Hodnocení: 85% za skvělý příběh ve výborné režii
Souhlasim, Argo je skvělý film a Affleck by měl stát už jen pouze za kamerou, protože před ní se mi jeví, jako kdyby se snažil vynásobit 13x972.
OdpovědětVymazatJe to pravda. Jako herec prostě není vždy přesvědčivý a také v Argu se mu daří místy prostě nefungovat. Myslím však, že je zde snesitelnější, než v jiných filmech. Herecky ale vyhrává třeba takový John Goodman.
OdpovědětVymazat