Nevstoupíš dvakrát do téže řeky, to rozhodně není pořekadlo, které by Luc Besson uznával. Když něco funguje dobře, znamená to, že se většinou dočkáme pokračování. I když je pravda, že jako režisér Besson mnoho pokračování neudělal, jako scénárista už je na tom lépe. Nebo hůře. Série jako "Kurýr" nebo "Taxi" by mohly vyprávět. Podobný osud potkal i snímek "96 hodin", kde jako akční hrdina zazářil Liam Neeson. Ten se vrací, stejně jako se vrací jeho dcera i bývalá manželka, a samozřejmě nechybí ani únosci a zabijáci, kteří mu jdou po krku.
Český název je zase jednou doslovný a říká nám víc, než potřebujeme vědět. Na druhou stranu se hlavní zápletku dovíme hned v první scéně, takže to zase tolik nevadí. A nutno říct, že název "96 hodin 2" by vypadal divně. Dostáváme pak všechno, co jsme dostali už jednou. Akčního hrdinu, s kterým je možné být v těsném vztahu, protože je to typ ochranitele, kterého mají diváci rádi, je zde zápletka, která je průměrná, ale je podána ve strhujícím tempu, které vás nenechá jen tak vydechnout. No, a nakonec zde jsou ti zlí, kterým nepřejete nic dobrého.
Luc Besson a spoluscénárista Robert Mark Kamen napsali scénář, který pro ně zrežíroval Olivier Megaton, který už pro Bessona dělal akční jízdu "Kurýr 3". A dopadlo to podobně. Látka je stejná, je to něco, co jsme viděli, liší se to jenom tím, že se příběh odehrává v jiném prostředí. Tím prostředím je Istanbul, který je krásný a tvůrci se ho nejspíš rozhodli vyhodit do vzduchu. Granáty si lítají, jak se jim zachce. Stejně tak lítá podivně i kamera, protože ne všechny střihy jsou rozhodně takové, aby bylo možné je považovat za povedené. Hlavně ve chvíli, kdy Maggie Grace uniká před svými pronásledovateli, je patrné, že tady to ve střižně někdo nezvládl, což je na akční film škoda. Přesně navazující scény, dobré střihy, kde je patrné, že se jedná jen o jiný úhel pohledu a ne o znovu točený záběr, případně záběr dřívější, z předchozí vteřiny. Škoda, filmy zase není tak dlouhý, aby se tohle nedalo pohlídat.
Člověk by alespoň čekal, že se stane něco nového, něco zásadního. Jenže se tu opakují scény z prvního filmu, jako kdyby se nechumelilo. Skupina chlapíků se dívá na televizi, vlítne tam Liam Neeson a podá si je. Kde jsme to jenom viděli? Honička v autě, kdy jedinou změnou je přítomnost dcery. Nějaké skotačení po střechách, které ale nepřináší nějaké pěkné záběry. Všechno je příliš uniformní, prostě něco, co vidíte jinde, jen dané do trochu jiného sledu a trochu jiného prostředí. Jak málo někdy stačí ke štěstí. V tomhle případě je to Liam Neeson. Film se mohl stát lepším, kdyby přišel se zlomem. Smrt exmanželky by byla dokonalá, ale nic takového se nestane. Mírumilovný film, kde Liam Neeson musí vyhrát. Ale já mu to přeju. Kdo by mu to nepřál. On je ten typ.
Film je zbytečně mírumilovný.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete podruhé vstoupit do stejné řeky.
Český název je zase jednou doslovný a říká nám víc, než potřebujeme vědět. Na druhou stranu se hlavní zápletku dovíme hned v první scéně, takže to zase tolik nevadí. A nutno říct, že název "96 hodin 2" by vypadal divně. Dostáváme pak všechno, co jsme dostali už jednou. Akčního hrdinu, s kterým je možné být v těsném vztahu, protože je to typ ochranitele, kterého mají diváci rádi, je zde zápletka, která je průměrná, ale je podána ve strhujícím tempu, které vás nenechá jen tak vydechnout. No, a nakonec zde jsou ti zlí, kterým nepřejete nic dobrého.
Luc Besson a spoluscénárista Robert Mark Kamen napsali scénář, který pro ně zrežíroval Olivier Megaton, který už pro Bessona dělal akční jízdu "Kurýr 3". A dopadlo to podobně. Látka je stejná, je to něco, co jsme viděli, liší se to jenom tím, že se příběh odehrává v jiném prostředí. Tím prostředím je Istanbul, který je krásný a tvůrci se ho nejspíš rozhodli vyhodit do vzduchu. Granáty si lítají, jak se jim zachce. Stejně tak lítá podivně i kamera, protože ne všechny střihy jsou rozhodně takové, aby bylo možné je považovat za povedené. Hlavně ve chvíli, kdy Maggie Grace uniká před svými pronásledovateli, je patrné, že tady to ve střižně někdo nezvládl, což je na akční film škoda. Přesně navazující scény, dobré střihy, kde je patrné, že se jedná jen o jiný úhel pohledu a ne o znovu točený záběr, případně záběr dřívější, z předchozí vteřiny. Škoda, filmy zase není tak dlouhý, aby se tohle nedalo pohlídat.
Člověk by alespoň čekal, že se stane něco nového, něco zásadního. Jenže se tu opakují scény z prvního filmu, jako kdyby se nechumelilo. Skupina chlapíků se dívá na televizi, vlítne tam Liam Neeson a podá si je. Kde jsme to jenom viděli? Honička v autě, kdy jedinou změnou je přítomnost dcery. Nějaké skotačení po střechách, které ale nepřináší nějaké pěkné záběry. Všechno je příliš uniformní, prostě něco, co vidíte jinde, jen dané do trochu jiného sledu a trochu jiného prostředí. Jak málo někdy stačí ke štěstí. V tomhle případě je to Liam Neeson. Film se mohl stát lepším, kdyby přišel se zlomem. Smrt exmanželky by byla dokonalá, ale nic takového se nestane. Mírumilovný film, kde Liam Neeson musí vyhrát. Ale já mu to přeju. Kdo by mu to nepřál. On je ten typ.
Film je zbytečně mírumilovný.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete podruhé vstoupit do stejné řeky.
Hodnocení: 40% za to, že to má pořád skvělý náboj, i když Liam místy vypadá hodně unaveně
Žádné komentáře:
Okomentovat