Asi se dalo čekat, že to nebude nový "Shrek", protože už ani nový "Shrek" není taková klasika jako dřív. Takže "Kocour v botách" vlastně vůbec nezklamal, protože očekávání byla poměrně nízká. Jsem rád, že animátoři příliš nevyužívali Kocourův pohled, vlastně ho použil jen jednou, tedy kromě toho, když byl ještě kotě a tenhle pohled měl pořád. "Kocour v botách" není nijak překvapivý, staví na pohádkách, respektive na jedné pohádce, kterou je "Jack a fazole". Klasika, kterou znají i naše děti. Příběh byl pojat trochu jinak, trochu drsně, byla k tomu přidána láska - Kocour si najde vyvolenou - do toho je tu záporák, který se tváří jako klaďák, aby se jím nakonec i stal, je tu nějaká zrada z mládí, no, prostě něco naprosto normálního, co se snaží vykřesat silný příběh. Místy je to roztomilé, místy je to docela sranda. V konečném důsledku mírný nadprůměr.
Hodnocení: 55% za to, že je to klasická pohádka Jack a fazole, která je předělaná do celkem snesitelného kýče
Válka nevěst (Bride Wars, 2009)
Bože! Tohle je vážně jeden z nejpitomějších filmů, které jsem za poslední roky viděl. Když to srovnám s filmem "Ženy sobě", chce se mi brečet. "Válka nevěst" je tak neskutečně nevtipný film, že to snad ani možné není. Obsadit Kate Hudson je na první pohled sebevražda, protože umí hrát asi tolik jako její kostymérka (nic proti její kostymérce, ale není to herečka) a jen dokazuje, že je hvězdou filmů jen proto, že má hezký obličej a je hubená, i když zbytek postavy je zajímavý jako flek od kafe na starém ubruse v restauraci nižší třídy. Anne Hathaway mám rád, ale i její role je protivná jako parta Němců, co má na dovolené pokoj hned vedle vás. Nakonec z toho nejlépe vycházejí ženichové, kteří jsou nejsnesitelnější. Všechno je tady špatně. Ubohý scénář, který se nás snaží ohromit finálním zvratem, za který by potřeboval někdo profackovat. Už jenom chybělo, aby se hlavní hrdinky chytly za malíčky a blbě se u toho culily. A úplné finále? Dejte s tím pokoj. Tohle "Happily Ever After" je vážně příšerné. Film měl šílený rozpočet 30 milionů dolarů, ale přitom v televizi je denně možné vidět podobné zběsilosti za méně peněz a možná i lepší. Děs a hrůza. Tohle rozhodně není směr, kterým by se svatební komedie měla vydat. Ať žijí "Ženy sobě".
Hodnocení: 20% za to, že to je prostě šílená pitomost s topornou Kate Hudson, u které mám opět pocit, že jí role dává její jméno (a matčino jméno)
Nabít a zabít (Lucky Number Slevin, 2006)
Jsem docela rád, že jsem si po snímku "Válka nevěst" pustil právě "Nabít a zabít", protože jsem hned získal pocit, že má ještě smysl se na filmy dívat, že ještě mohou přinést něco nového, zajímavého. Přesně tohle jsem totiž u snímku s příšerným českým názvem dostal. Je to parádní akční film, který nešetří násilím a naturalismem, ale nešetří ani vtipem, přičemž se nebojí zajít do absurdností. Nebál bych se ho srovnat s filmem "Red", kde má společné i nějaké ty herce - hned dva. Morgan Freeman a Bruce Willis se zase sešli, aby tentokrát dostal víc prostoru Josh Hartnett, který je v tomhle případě skutečně skvělý. Toho troubu mu skutečně uvěříte, navíc je skvěle dokreslený výbornou Lucy Liu. Všichni si parádně sedli a vy si užijete příběh, který se na první pohled tváří trochu zamotaně, ale jakmile do něj proniknete a odhalíte podstatu, stanete se součástí promyšleného celku, který vás nezklame. To, jak je podán, od kamery přes herecké výkony až po střih, to všechno do sebe pasuje. Je to takový malý velký film, kterých nikdy není dost. Opravdu jsem se bavil a film mě nadchnul, a to i přesto, že jsem na něj moc velké ohlasy v době, kdy byl v kinech, neslyšel.
Hodnocení: 80% za to, že akční film pořád žije a nemusí to být jenom bezduchá střílečka, a také za to, že Bruce Willis je prostě skvělý nájemný zabiják
Inkoustové srdce (Inkheart, 2008)
Filmy, které si hrají s fantazií, snaží se nás dostat svou představivostí, jsou oblíbené, natáčejí se pořád a natáčet se budou. "Inkoustové srdce" patří k nim, a jako většina z těchto filmů, se pohybuje kolem průměru. "Noc v muzeu" nebo "Pohádky na dobrou noc" patří přesně do té samé kategorie jako "Inkoustové srdce". Hrají si s historií, pohádkami a nechávají je ožívat v našem světě. Jsou to filmy, které dvakrát neohromí, ale jako rodinné filmy jsou docela ucházející. "Inkoustové srdce" bylo natočeno podle stejnojmenné knihy. Autorka napsala ve skutečnosti trilogii, ale pochybuji, že ta se tahle původně německá trilogie dostane vcelku do kin. "Inkoustové srdce" je ucházející film, ale u toho se končí. Brendan Fraser má dar vybírat si průměrné a podprůměrné filmy, což je mi trochu líto, protože to je rozhodně herec, který umí hrát. Zde podává svůj standardní výkon, stejně jako všichni ostatní. I když se jedná o příběh fantaskní, rozhodně zde není tolik fantazie, kolik by se dalo použít. Mohlo by to být velkolepější, krásnější, ale je to jen... dostačující. Na jedno odpoledne fajn film, ale ani vy, ani vaše děti, pokud nějaké máte, z toho nebudete příliš odvázaní.
Hodnocení: 50% za to, že je to prostě průměrný film s dávkou fantazie, která by mohla být ještě rozmáchlejší a pohádkovější
G. I. Joe (G.I. Joe: The Rise of Cobra, 2009)
Chaning Tatum je jedním z nejvytíženějších mladých herců, kteří v současné době natáčejí. "G. I. Joe" rozhodně není tím nejlepším, co kdy natočil, ale jedná se o snímek, který dokáže uspokojit diváka, který nehledá náročný akční snímek, ale stačí mu, že zde má kladné postavy, pořádné drsňáky, pár dobrých hlášek, které zde skutečně jsou, a nakonec i jednoho nebo víc záporáků, které si s kladným hrdinou určitě nespletete. "G. I. Joe" má výhodu, že se do něj vložilo vcelku dost peněz, aby to bylo vidět na efektech, což je také to jediné, na čem jsou peníze vidět. A že jich opravdu nebylo málo. 175 mil. dolarů je pořádný rozpočet. Takoví "Avengers" mají odhadovaný rozpočet okolo 220 mil. dolarů, což zase není o tolik víc. Na čem peníze nejsou vidět, to je příběh a hlavně některé dialogy. Jako kdybychom se opravdu nacházeli v nějakém hodně špatném béčkovém akčním filmu, protože některé hemzy, které postavy mají, jsou opravdu donebevolající. Když nad tím ale nepřemýšlíte a necháte se vtáhnout do prapodivného odhalení záporáka, máte o nějakou tu průměrnou zábavu postaráno.
Hodnocení: 40% za to, že se to snaží aspoň o trochu té akce, ucházejících efektů a navíc u toho nemusíte myslet
Next (Next, 2007)
Natočit něco podle P. K. Dicka, to je vážně kumšt. Respektive, problém ani není tak něco natočit, jako do toho přenést tu správnou atmosféru, kterou člověk z Dickových děl cítí. Je - vlastně byl - to neskutečný vizionář, který neměl o budoucnosti úplně pěkné představy, ale dokázal je vměstnat do zajímavých příběhů, i příběhů malých, a zaujmout tak čtenáře po celém světě. Jeho vize jsou většinou poměrně málo akční, i když se nám filmy, které jsou podle něho natočené, snaží říct něco jiného. Nikdy nejde přímo o akci, ale vždycky je důležité to, o co vlastně jde a o koho jde. V centru dění je vždycky člověk, tentokrát s tváří Nicolase Cage, který vidí dvě minuty do budoucnosti. Tohle je docela cool vlastnost pro kasino, ale když se to týká jen jeho budoucnosti. Schopnosti se ale dají přece vyvinout. Cage předvádí své obvyklé maximum. Jessica Biel nehraje, Julliane Moore je příjemně záporácká. Scénář se plácá mezi pořádnou akční jízdou a nějakým tím lidským dramatem. Akce vychází docela dobře, ale tenhle film prostě neměl být jen o akci. Na druhou stranu, jsou i horší filmy podle Dicka.
Hodnocení: 55% za to, že si film podle Dicka představuji více jako medidativní sci-fi než jako akční jízdu
Zelená zóna (Green Zone, 2010)
Zjistil jsem, že moderní válečné filmy asi nebudou úplně moje gesto, i když už dlouho chci dát šanci snímku "Mariňák". "Zelená zóna" mě nijak moc neohromila, i když se ve chvíli, kdy dojde na akci, stává velmi dobrým filmem. Greengrass už to má s Mattem Damonem nacvičené, ale co se dvakrát povedlo u "Bournea", to nemusí být recept i pro třetí film. Asi by to chtělo trochu silnější příběh, trochu hlubší rýpnutí do spojených států a jejich politických záměrů. Takhle je to jen film, který se odehrává na horké půdě Iráků, sem tam ukáže scény, které vám ukáží, jak jsou všude prsty těch, kteří ve skutečnosti řídí svět, ale nějaká výrazná přidaná hodnota zde není. A tak je to film hlavně pro akční fetišisty, kteří si užijí všechny přestřelky, akce v městě, výbavu, kterou vojáci mají. V tom, jak film zachycuje vojenské prostředí je skutečně dobrý. Jako válečný reportér by se Greengrass asi uživil.
Hodnocení: 70% za to, že akční scény jsou skutečně dobře natočené a že se někdo nebojí opřít do Ameriky a její válečné politiky (že by to bylo tím, že je Greeengrass Brit?)
Na hraně temnoty (Edge of Darkness, 2010)
Tak trochu impotentní thriller. A ne jen proto, že radiace může být tím, co způsobí impotenci. Kromě krvácivého zvracení a dalších problémů. Jsem rád, že se Mel Gibson vrátil k řemeslu. Jako režiséra ho velmi uznávám a je mi líto, že zatím nic naplánovaného nemá. Jeho "Apocalypto" a "Umučení Krista" jsou pro mě osobně režisérsky naprosto dokonale zvládnuté filmy. Ale bavme se o "Na hraně temnoty". Začátek je dobrý. Otci se vrátí milovaná dcera, která je podle všeho nemocná, jenže než jí stačí dovézt do nemocnice, někdo jí sejme. Mel neví kdo, právě to musí zjistit. Rozjezd dobrý, divák očekává nějakou zajímavou hru na kočku a na myš, zvraty, ale nic takového nepřichází. Mel se potácí mezi hajzly a rádoby klaďasy a postupně zjišťuje pravdu o tom, že Spojené státy jsou vlastně pořádní parchanti a s jadernými zbraněmi si dělají, co chtějí. Zase jedno obrovské zjištění toho, jak je to v Americe špatné - z hlediska politického a snahy dostat se k moci. Tohle má film společného se "Zelenou zónou". Dobře, ať se o tom točí filmy, ale zas tolik objevné už to není. Nejhorší je ale samotný závěr, který se snaží být poetický asi tolik jako tramp, který za zvuků tamtamu začne u ohně krákoravě odříkávat pasáže z "Máje".
Hodnocení: 60% za to, že se Mel vrátil, trochu zestárnul a nedal do toho všechno, protože ten film to po něm ani nevyžadoval
Žádné komentáře:
Okomentovat